বড়োসকলে কিয় অসম চুক্তিৰ ৬ নং দফাক সমৰ্থন কৰা উচিত নহ'য় -- ৩


সকলোয়ে জানে যে, আসামত ভাষিক অসমীয়া সকল Native(ভুমিপুত্ৰ) নহ'য় ৷ ৮০ দশকত ভাষিক অসমীয়াই নিজৰ "ৰক্ষাকবচ" বিচাৰি অসম চুক্তিৰে ৰাষ্ট্ৰীয় নাগৰিকপঞ্জী উন্নিতকৰণ বিচাৰিছিল আৰু তাৰ ফলশ্ৰুতিতেই বৰ্তমানৰ আসামত ৰাষ্ট্ৰীয় নাগৰিকপঞ্জীৰ কাম ক্ষিপ্ৰ গতিত চলি আছে ৷ আসামত এনআৰচি বিচৰা মানুহখিনিয়েই হ'ল বহিৰাগত তথা প্ৰৱজনকাৰী ভাষিক অসমীয়া ৷ এই ভাষিক শ্ৰেণীটো ঐতিহাসিক আৰু ইতিহাসৰ ফালৰ পৰা কোনো দিনে শুদ্ধ আসামৰ বাসিন্দা নহ'য়, তেওঁলোকে আজিলৈ আসামৰ স্বাৰ্থত কোনো দিনে কামও কৰা নাই ৷ কিঞ্চিত কাম কৰিছে যদি সেয়া আসামক কেৱল শাসন আৰু শোষণ কৰি নিজৰ তথাকথিত ভাষা, বংশ আৰু প্ৰজাতি সুৰক্ষাৰ বন্দবস্ত কৰাত ব্যস্ত ৷

এনআৰচি উন্নিতকৰণ ফলত বহিৰাগত শ্ৰেণীটোৰ বাবে অৱশ্যেই "ৰক্ষাকবচ" তৈয়াৰ হ'ব ৷ কিন্তু এই এনআৰচিৰ পৰাই আসামৰ প্ৰকৃত Native সকলৰ অস্তিত্বলৈ ভয়ংকৰ শংকা অহাটো নিশ্চিত ৷

এনআৰচিৰ দ্বাৰা আসামৰ ভুমিপুত্ৰ সকললৈ কেনেকৈ অস্তিত্বৰ সংকট আহিব এই প্ৰশ্নৰ গুৰিতেই অনেক কথা লুকাই আছে ৷ ইয়াৰ বাবে অলপ বিশ্লেষণৰ প্ৰয়োজন হ'ব… 

এনআৰচিৰ সংজ্ঞা হ'ল অসম চুক্তিৰ ৬ নং দফা ৷ এই দফাত "অসমীয়া" শব্দৰে আসামত থকা বহিৰাগত ভাষিক শ্ৰেণীটো(কৃত্ৰিম অসমীয়া)ক সাঙুৰি লোৱা হৈছে ৷ আসামত বৰ্তমান বহিৰাগত ভাষিক শ্ৰেণীটোৰ শাসন ৷ এই শ্ৰেণীটোৰ বাহিৰে আসামত প্ৰকৃত বাসিন্দাই আজিলৈ আসামক শাসন কৰা নজিৰ নাই ৷ গতিকে প্ৰকৃত বাসিন্দা(জনজাতি) সকলে নিজৰ সুৰক্ষাৰ কাৰণে আইন-কানুনৰ বন্দবস্ত কেতিয়াও কৰিব নোৱাৰে ৷ গতিকে জনজাতিসকলে সকলো ভাষিক অসমীয়াৰ ওপৰত নিৰ্ভৰ কৰিব লগা হ'য় ৷ আসামৰ বাঘজৰী শাসক অসমীয়াৰ ওচৰত থকা কাৰণে সকলো আইনী, কানুনী ব্যৱস্থা তেওঁলোকৰ অনুকুল ৷ ইয়াত জনজাতিসকলৰ নিজা অস্তিত্বটো কেৱল অনুগ্ৰহ ৷

আসামত মুল নেটিভ সকলে নিজকে কেতিয়াও "অসমীয়া" হিচাপে মানি লোৱা নাই আৰু নিজৰ জাতিসত্বা বিসাৰ্জন দি কোনো নেটিভে অন্য পৰিচয় পৰিগ্ৰহণ কৰিব নোৱাৰে ৷ চুক্তিখনৰ ৬ নং দফাই আসামৰ নেটিভ সকলক সাঙুৰি লোৱা নাই আৰু সাঙুৰিবও নোৱাৰে ৷

আসামত পূৰ্ৱে প্ৰৱজিত বহু পূৰ্ববংগীয় অৰ্থাৎ বাংলাদেশী ধৰ্মীয় সম্প্ৰদায়ক এনআৰচিয়ে শীঘ্ৰে বিদেশী তালিকাভুক্ত কৰিব ৷ বিদেশী তালিকাভুক্ত হোৱা মানুহখিনিক ভাৰত চৰকাৰে অস্থায়ী এক্সচন হিচাপে ডিটেঞ্চন কেম্পত ৰখাৰ বন্দবস্ত কৰিব ৷ কিন্তু বিদেশী ঘোষিত হোৱা লোকসকলক ভাৰতৰ পৰা আঁতৰাই পঠিয়াবলৈ চৰকাৰৰ ওচৰত তেনে কোনো নিদিষ্ট আৰু স্পষ্ট পৰিকল্পনা নাই ৷ শাসক ভাষিক শ্ৰেণীটোয়ে আসামত নিজৰ ৰক্ষাকৱচ বিচাৰি নিজৰে অসুৰক্ষিত খুঁট ৰাখি ডাঙৰ ব্লাইণ্ডাৰ কৰাৰ কোনো কাৰণেই নাই ৷ সেয়ে তেওঁলোকৰ "ব্লাইণ্ডাৰ"ত এনআৰচিৰ দ্বাৰা বিদেশী ঘোষিত হ'ব লগা মানুহখিনিক এক নিদিষ্ট পৰিকল্পনাৰে আসামৰ পৰা বাহিৰ নকৰি আসামৰ ভিতৰতে ৰাখিব ৷ তাকো জনজাতিৰ মাজত ৷

এনআৰচিৰ দ্বাৰা বিদেশী ঘোষিত লোকসকল প্ৰকৃততে বাংলাদেশী হ'য় নে নহ'য়, নতুবা ধৰ্মীয় প্ৰৱজনকাৰী হিচাপে বাংলাদেশৰ পৰা আহিছে নে নাই ইত্যাদি কোনো তথ্যয়েই চৰকাৰ কিম্বা প্ৰশাসনৰ ওচৰত নাই ৷ তেনে ক্ষেত্ৰত চৰকাৰ আৰু প্ৰশাসনে বিদেশী ঘোষিত লোকক আনুষ্ঠানিক ভাৱে বাংলাদেশক চমজাই দিব আৰু বাংলাদেশেও আনুষ্ঠানিক ভাৱে তেওঁলোকৰ দেশৰ নাগৰিক ভাৰতত অবৈধ ভাৱে প্ৰৱেশ কৰা বুলি মানি লৈ আকোৱালি লব সেইটো মুঠেও সম্ভৱ নহ'য় ৷ ইতিমধ্যে বাংলাদেশেও ভাৰতত বিদেশী ঘোষিত লোকক আকোৱালি লোৱাৰ ক্ষেত্ৰত ভাৰত চৰকাৰৰ সৈতে কোনো আনুষ্ঠানিক চুক্তি হোৱা নাই বুলি ঘোষণা কৰিছে ৷ কোনো চুক্তি অবিহনে অন্য ৰাষ্ট্ৰত বিদেশী হোৱা লোকক কি যুক্তিত অন্য ৰাষ্ট্ৰই তেওঁলোকক আকোৱালি লব? সম্ভৱবেই নহ'য় ৷

বিদেশী ঘোষিত লোকসকলক চৰকাৰে কাৰাগাৰতো ৰাখিব নোৱাৰিব ৷ চৰকাৰে তেওঁলোকক ডিটেঞ্চন কেম্পটো ৰাখিব নোৱাৰিব ৷ ৰাজ্যবাসীক দেখুৱাই দুই এজনক ডিটেঞ্চন কেম্পত ৰাখিব যদিও লাখ লাখ লোকক ডিটেঞ্চন কেম্পত ৰখাৰ লগে লগেই বিষয়টো আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় ইচ্ছু হৈ পৰিব আৰু তাৰ বাবে কেন্দ্ৰীয়-ৰাজ্য উভয় চৰকাৰ অৰ্থাৎ ভাৰতৰ বিপক্ষে আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় মানৱ অধিকাৰ ভংগৰ অভিযোগ উঠাৰ ভয়ত বিদেশী লোকসকলক নিজৰ ঠাইতে ৰাখিবলৈ চৰকাৰ বাধ্য হ'ব ৷ যেতিয়া চৰকাৰে বিদেশী লোকক নিজৰ ঠাইতে ৰাখিবলৈ বাধ্য হ'ব তেতিয়া বিদেশী ধৰ্মীয় সম্প্ৰদায় মানুহখিনিক "অস্থায়ী নাগৰিক" হিচাপে মানি লৈ ভাষিক অসমীয়া জনসমষ্টিৰ পৰা দূৰত অৰ্থাৎত জনজাতি সকলৰ জনসমষ্টিতৰ ওচৰে পাজৰে সংস্থাপিত কৰিব ৷ এনআৰচিৰ উদেশ্যই এইটো ৷

যি সকল ধৰ্মীয় সম্প্ৰদায় ভাৰতৰ মাটিত বিদেশী ঘোষিত হ'ব তেওঁলোক ভয়ে-সন্ত্ৰাসৰে থাকিব লাগিব ৷ এটুকুৰা ঠাইৰ বাবে, এমুঠি ভাতৰ বাবে, এসাজ কাপোৰৰ পাবৰ বাবে শাসক শ্ৰেণীয়ে যিটো ক'ব, কৰিবলৈ কব তেওঁলোকে সেইটোকে বিনা দ্বিধাই, বিনা চিন্তাৰে কৰিবলৈ বাধ্য হ'ব ৷ এক প্ৰকাৰ বিদেশী ধৰ্মীয় সম্প্ৰদায়ৰ লোকসকলক আসামৰ ভাষিক অসমীয়া শ্ৰেণীয়ে "মানৱ অস্ত্ৰ" হিচাপে ব্যৱহাৰ কৰিব ৷ শাসক অসমীয়াই তেওঁলোকক ৰাজনৈতিক ক্ষেত্ৰখনত নিজৰ ইপ্সিত লক্ষ্য প্ৰপ্তিৰ বাবে ব্যৱহাৰ কৰিব আৰু শাসক অসমীয়াৰ প্ৰথম ইপ্সিত লক্ষ্যটোয়েই হ'ল জনজাতিসকলৰ মাজৰ পৰা মুৰ দাঙি উঠা সুকীয়া আত্মপৰিচয়ক সমুলি ধ্বংস কৰা ৷

আসামৰ জনজাতিসকলৰ সুকীয়া আত্মপৰিচয়ৰ দাবীক শাসক অসমীয়াই আইনী-কানুনী ব্যৱস্থাৰে বাধা প্ৰদান কৰিব নোৱাৰে যিহেতু অসমীয়াই নিজৰ ৰাজনৈতিক ক্ষেত্ৰখনত, এনআৰচিত জন্ম হোৱা বিদেশী ধৰ্মীয় সম্প্ৰদায়ক "মানৱ অস্ত্ৰ" হিচাপে জনজাতিৰ আত্মপৰিচয়ৰ ওপৰত প্ৰয়োগ কৰিব ৷ এনআৰচিত জন্ম হোৱা "বিদেশী"ক জনজাতিসকলৰ ভুমি, সমাজ, সংস্কৃতি, পৰম্পৰাৰ মাজলৈ ঠেলি পঠিওৱাব ৷ জনজাতিৰ সংঘবদ্ধ ভৌগলিক জনসমষ্টি সমূহত এনআৰচিৰে চিনাক্ত বিদেশীক সংস্থাপনৰে জনজাতিৰ ৰাজনৈতিক, অৰ্থনৈতিক, সামাজিক আৰু সাংস্কৃতিক শক্তিক ভাঙি তচনচ কৰিব ৷ এনেও জনজাতিসকল নিজু আৰু সহনশীল ৷ গতিকে শাসক অসমীয়াই ইয়াৰ ভৰপুৰ লাভ উঠাব ৷ মুল কথাটো হ'ল, শাসক অসমীয়াই জনজাতিসকলৰ ৰাজনৈতিক ভূগোলৰ সমীকৰণ ওলট-পালট কৰি জনজাতীয় আত্মপৰিচয়ৰ বিষয়টো নিজৰ নিয়ন্ত্ৰণত আনিব ৷ অৱশ্যেই এই কাম ইতিমধ্যে শাসক অসমীয়াই বহুলাংখে কৰিছে যদিও এতিয়ালৈকে গূঁণা ম'হৰ নাকত নাকী লগোৱা হোৱা নাই যিটো এনআৰচিৰে নাকী লগোৱাৰ ব্যৱস্থা কৰা হৈছে ৷ অৰ্থাৎ এটা ডাঙৰ শক্তিক শাসক অসমীয়াই জনজাতিৰ বিৰুদ্ধে পৰিচালনা কৰিব ৷

গণতন্ত্ৰত সংখ্যই ডাঙৰ ৷ কিন্তু এই সংখ্যাটোক নিয়ন্ত্ৰণ কৰিব লাগিব, তেতিয়াহে উদেশ্য সফল হ'ব ৷ উদেশ্য সফলৰ বাবেই এনআৰচি ৷ ধৰা হ'ল, কোকৰাঝাৰৰ কোনবা এটা পৰিষদ সংৰক্ষিত হিচাপে চিহ্নিত আৰু পৰিষদটোৰ প্ৰাৰ্থীগৰাকী জনজাতীয় মানুহৰ বাবে নিদিষ্ট ৷ দেশৰ ব্যৱস্থাটো গণতন্ত্ৰ হোৱা বাবে প্ৰাৰ্থী নিৰ্বাচন কৰা কৰ্তৃত্ব কেৱল জনতাৰ হাতত থাকে ৷ সেয়ে জনজাতিৰ বাবে সংৰক্ষিত পৰিষদ হোৱাৰ পাছতো পৰিষদটোত ৭০ শতাংশ অ-জনজাতি মানুহে পৰিষদৰ সংৰক্ষণটো মুকলি কৰিবলৈ গণদাবী উত্থাপন কৰিব ৷ ৭০ শতাংশ মানুহৰ দাবীটো অ-সাংবিধানিক যদিও ৭০ শতাংশ মানুহেই প্ৰাৰ্থী গৰাকীৰ ভৱিষ্যত নিৰ্ণয় কৰিব ৷ অৰ্থাৎ সমগ্ৰ পৰিষদটোকে ৭০ শতাংশই নিজৰ নিয়ন্ত্ৰণত নিবলৈ সক্ষম ৷

এটা সংৰক্ষিত পৰিষদক সংৰক্ষণ মুকলি কৰিবলৈ গণদাবী উত্থাপন কৰা ৭০% মানুহ হৰ্ঠাৎ বাঢ়িল কেনেকৈ? পৰিষদত একালত জনজাতি মানুহৰ সংখ্যা ৬০% তকৈও অধিক থকাত(জনজাতীয় মানুহৰ প্ৰতি অন্য উচ্চ বৰ্ণ মানুহে কৰা সামাজিক ভেদাভেদ, বৰ্ণ ব্যৱস্থা ইত্যাদিৰ বাবে সংৰক্ষণ প্ৰযোজ্য হ'য়) পৰিষদৰ এলেকাত এতিয়ালৈকে ৭০% তকৈ অধিক লোক হ'ব লাগিছিল ৷ কিন্তু তেনে নহৈ জনজাতীয় মানুহৰ সংখ্যা ৬০% ৰ পৰা কমি ৩০% হোৱা আৰু অ-জনজাতি মানুহ ৩০% ৰ পৰা বাঢ়ি গৈ ৭০% হোৱাৰ ৰহস্য কি ? সংৰক্ষিত এলেকাত অ-জনজাতীয় মানুহৰ সংখ্যা ৩০ ৰ পৰা ৭০% বাঢ়ি যোৱাৰ মাজৰ ৪০-৫০ শতাংশটোয়ে হ'ল শাসক অসমীয়া শ্ৰেণীয়ে জনজাতিৰ মানুহৰ ৰাজনৈতিক ভূগোল সলনি কৰা ষড়যন্ত্ৰ ৷ এই ষড়যন্ত্ৰত অনিয়ন্ত্ৰিত ধৰ্মীয় সম্প্ৰদায়ক এক নিয়ন্ত্ৰণত "মানৱ অস্ত্ৰ" হিচাপে পৰিচালিত কৰি জনজাতিৰ আত্মপৰিচয়ক দমন আৰু শাসন কৰিবলৈ ইতিমধ্যে এনআৰচিৰ কাম পূৰ্ণগতিত চলাব ধৰিছে ৷

আসামৰ কোন Native জনজাতিয়ে ইজৰাইলীৰ দৰে নিজ জাতিক মনে-প্ৰাণে ভাল পায় নতুবা সংঘবদ্ধ হৈ জাতিৰ হৈ কাম কৰে? জনজাতিসকলে নিজৰ বাবে আইন-কানুন ব্যৱস্থা কৰিবলৈ তেওঁলোকৰ হাতত পৰ্যাপ্ত আইনী ক্ষমতাও নাই ৷ সংবিধানৰ পঞ্চম-ষষ্ঠ অনুসূচী কাৰ্যকৰী কৰাৰ অনুগ্ৰহও শাসক অসমীয়াৰ হাতত ৷ গতিকে এনআৰচিৰ দ্বাৰা ভাষিক অসমীয়া শ্ৰেণীয়ে পশুপাত অস্ত্ৰ লাভ কৰিলেও আসামৰ নেটিভ জনজাতিৰ বাবে এনআৰচি এক ডাঙৰ অভিশাপ ৷ এই অভিশাপত প্ৰথমেই বড়োসকল আক্ৰান্ত হৈ ধ্বংস জাতিলৈ পৰিণত হ'ব ৷